Najveću žrtvu reformi Javnom preduzeću “Železnice Srbije” podneće 5.559 radnika, koji će biti otpušteni u narednih godinu i po dana, predviđeno je planom čije detalje otkriva “Blic”.
Konačna procena radne grupe koju čine predstavnici Ministarstva saobraćaja, direktori „Železnica Srbije“ i konsultanti Svetske banke, jeste da iz „Železnica Srbije“ treba da ode 6.180 ljudi, računajući i one koji odlaze u penziju.
Iako je bilo reči da će taj broj zaposlenih biti otpuštan u narednih pet godina, ispostavilo se da je scenario daleko mračniji.
Naime, u dokumentu “Plan reforme železnice 2016-2020”, koji je usvojila radna grupa a u koji je “Blic” imao uvid, piše da će smanjenje broja zaposlenih biti završeno krajem 2016. i početkom 2017. Za ceo proces država je obezbedila 39 miliona evra kojima bi trebalo da se pokriju troškovi za otpremninu 6.150 ljudi.
Početkom sledeće godine biće raspisan socijalni program za one koji dobrovoljno budu želeli da odu i njima će biti ponuđena otpremnina u visini od 220 evra po godini staža.
To znači da će neko ko je radio 30 godina dobiti oko 6.600 evra.
Drugi talas dobrovoljnog otpuštanja biće organizovan krajem 2016. Procene radne grupe su da će na ovaj način iz „Železnica“ otići 4.800 ljudi.
Potom će uslediti otpuštanje na osnovu tehnološkog viška, a takvih će, piše u planu, biti 829.
Oni će imati pravo na otpremninu u skladu sa Zakonom o radu. Prema njihovoj računici, to će biti oko 175 evra, odnosno za tri decenije rada oko 5.250 evra.
Svi će pre odlaska biti prebačeni u preduzeće AD “Železnice Srbije”. Tokom naredne dve godine u penziju bi trebalo da odu 242 zaposlena, a do 2020. još 309 radnika.
Blic.rs